Om du ønsker en Modern Classic som oppfyller historiske verdier, men med topp moderne tekniske løsninger og avanserte fjæringskomponenter fokusert på dagens veistandard, er Z900RS SE det eneste riktige svaret.
Utstyrt med Öhlins bakfjæring og fintunet USD forgaffel samt en rekke detaljer som matcher den historiske legenden fra tidlig 70-tall.
“Looks, show and go, the Z900RS SE has it all.”
Maksimal effekt: 82 kW {111 HK} / 8,500 rpm
Slagvolum: 948 cm³
Mer info på Kawasaki sin side, klikk her.
.002.jpg)
Ikonisk“Yellow Ball” Stil
Inspirert av Kawasaki’s samling av legendariske maskiner, er Z900RS SE’s stilfulle “Yellow Ball,” en sort og gul versjon av tidligere lanserte oransje og brun “Fireball” lakk fra den originale Z1.
.001.jpg)
Brembo Bremser
Forbrems pakke fra Brembo (skiver, calipere og klosser) sikrer ekstremt kraftig og samtidig en presis og lett doserbar bremsekraft.
.002.jpg)
Øhlins Støtdemper
I kombinasjon med en kraftig USD forgaffel, sikrer Öhlins demper bak topp kjørekomfort og optimalt veigrep.
.002.jpg)
Sterk, Smidig Rekke-4 Motor.
Som den originale Z1, har Z900RS 948cc-rekke-fire motoren en konfigurasjon som gir optimal balanse mellom effekt og håndterbarhet.. Tuning er fokusert på kraft i lav- og middels turtallsområde. Lineær kraftleveranse gir føreren en følelse av direkte kontakt mellom gasshåndtak og bakhjul.

Radial Bremsepumpe
Radial bremsepumpe er lett å betjene, og den gir optimal bremsekontroll. ABS er standard på Z900RS SE.

Eksosanlegg tunet for klassisk lyd.
Kawasaki´s rekke-4 motorer er historisk kjent for sin eksos-lyd. For første gang har nå Kawasaki bygget et eksosanlegg som gjenskaper det historiske “Kawasaki-brølet” fra de tidlige Z-modellene. Ved hjelp av lydteknikkere har de designet et lydbilde som gjenskaper klassisk dyp brumming på tomgang og et distinkt brøl ved gasspådrag. Svært inspirerende lyd !
.003.jpg)
KTRC (Kawasaki TRaction Control)
Et godt bidrag til kjøresikkerhet er Z900RS SE´s avanserte Kawasaki førerassisten system. KTRC har to valgbare modes som sikrer veigrep under alle relevante føreforhold fra sportslig kjøring på tørr asfalt, til glatt og våte veibane. Fører kan velge å slå av systemet ved spesielle behov.

Assist & Slipper Clutch
Race-inspirert clutch teknologi gir både en lett håndterbar clutch hendel og en effektiv begrensning av motorbrems som hindrer låsing av bakhjul ved nedgiring.
Motor
- Motortype
- Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
- Slagvolum
- 948 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 73.4 x 56 mm
- Kompresjonsforhold
- 10.8:1
- Ventilsystem
- DOHC, 16 ventiler
- Drivstoffsystem
- Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, våt sump
Ytelse & overføring
- Maksimal effekt
- 82 kW {111 HK} / 8,500 rpm
- Maksimalt dreiemoment
- 98.5 N•m {10 kgf•m} / 6,500 rpm
- Drivstofforbruk
- 5.2 l/100 km
- CO2 Utslipp
- 124 g/km
- Girkasse
- 6-trinns
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 1.627 (83/51)
- Utveksling 1.gir
- 2.917 (35/12)
- Utveksling 2.gir
- 2.059 (35/17)
- Utveksling 3.gir
- 1.650 (33/20)
- Utveksling 4.gir
- 1.409 (31/22)
- Utveksling 5.gir
- 1.222 (33/27)
- Utveksling 6.gir
- 0.967 (29/30)
- Sluttutveksling
- 2.800 (42/15)
- Clutch
- Våt multi-disk
Bremser & fjæring
- Bremser, front
- Doble semi-flytende 300 mm skiver. Caliper: Radialmonterte monoblock, 4-stemplet
- Bremser, bak
- Singel 250 mm skive. Caliper: 1-stemplet
- Fjæring, front
- 41 mm invertert gaffel med justerbar kompresjons- og returdemping samt justerbar fjærforspenning
- Fjæring, bak
- Horisontal back-link, trykksatt demper med justerbar returdemping og fjærforspenning
Ramme, mål og vekt
- Rammetype
- Trellis, høy strekkfast stål
- Forsprang
- 98 mm
- Fjæringsvei foran
- 120 mm
- Fjæringsvei bak
- 140 mm
- Dekk, front
- 120/70ZR17 M/C (58W)
- Dekk, bak
- 180/55ZR17 M/C (73W)
- L x B x H
- 2,100 x 865 x 1,150 mm
- Akselavstand
- 1,470 mm
- Bakkeklaring
- 140 mm
- Drivstoffkapasitet
- 17 liter
- Setehøyde
- 845 mm
- Kjøreklar vekt
- 215 kg