Oppgraderingen består av en rekke nye og avanserte funksjoner som kjøremodus, Traction control, TFT-fargeskjerm med mobiltilkobling, LED-lys og renere utslipp.
Nye Z900 ligger i spissen i sitt segment og finnes både som fulleffekt og A2.
Maksimal effekt: 92.2 kW {125 HK} / 9,500 rpm
Slagvolum: 948 cm³
Mer info på Kawasaki sin side, klikk her.

TFT-fargeinstrument
Digital TFT (Thin film transistor) fargeskjerm er svært lettlest, gir sykkelen det high-tech utseende den fortjener, og gir langt flere muligheter enn de tradisjonelle instrumentene.

Siste evolusjon av Z Sugomi Styling
Z900s særegne Sugomi-elementer – litt fremoverlent kjøreposisjon, lavposisjonert frontlykt og en oppover bakdel – forblir uendret, men de fleste oppdateringene gjør den iøynefallende aggressive stylingen enda skarpere.
.001.jpg)
Valg av Power Mode
Valget mellom Full Power eller Low Power lar føreren justere i henhold til preferanser og miljø. Lav effektmodus (Low Power) senker effekten til omtrent 55 % av full effekt.

LED-lys
LED frontlykt, baklykt, skiltlys og blinklys gir synlighet og styling til nye Z900.

KTRC (Kawasaki Traction Control)
Kawasakis avanserte Traction Control gir både forbedret prestasjon ved sportslig kjøring og trygghet når du kjører på dårligere underlag. Tre valgbare moduser tilbyr gradvis større assistanse som passer kjøresituasjonen og førerens preferanser.
.002.jpg)
Integrerte kjøremodus
Kjøremodus som kobler sammen KTRC- og Power Mode, gjør at sjåføren enkelt kan velge modus i henhold til situasjonen. Det er tre forskjellige forhåndsinnstilte modus (Sport, Road, Rain) og en manuell modus (Rider). I Rider-modus kan begge systemene justeres individuelt.

Trådløs mobil tilkobling
En Bluetooth chip innebygget i instrumentet muliggjør trådløs oppkopling mellom sykkel og mobiltelefon. Ved nedlasting av “RIDEOLOGY THE APP,” kan mange av instrumentets funksjoner leses og endres med telefonen.
.002.jpg)
Nye dekk
Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til at Z900 er svært letthåndtert.
Motor
- Motortype
- Væskekjølt, 4-Takt Rekkefirer
- Slagvolum
- 948 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 73.4 x 56 mm
- Kompresjonsforhold
- 11.8:1
- Ventilsystem
- DOHC, 16 ventiler
- Drivstoffsystem
- Innsprøytning: Ø 36 mm x 4 med sekundærspjeld
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, våt sump
Ytelse & overføring
- Maksimal effekt
- 92.2 kW {125 HK} / 9,500 rpm
- Maksimalt dreiemoment
- 98.6 N•m {10.1 kgf•m} / 7,700 rpm
- Drivstofforbruk
- 5.7 l/100 km
- Power down kit 85 kW
- Available
- CO2 Utslipp
- 132 g/km
- Girkasse
- 6-trinns
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 1.627 (83/51)
- Utveksling 1.gir
- 2.692 (35/13)
- Utveksling 2.gir
- 2.059 (35/17)
- Utveksling 3.gir
- 1.650 (33/20)
- Utveksling 4.gir
- 1.409 (31/22)
- Utveksling 5.gir
- 1.222 (33/27)
- Utveksling 6.gir
- 1.034 (30/29)
- Sluttutveksling
- 2.933 (44/15)
- Clutch
- Våt multi-disk, manuell
Bremser & fjæring
- Bremser, front
- Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 4-stemplet
- Bremser, bak
- Enkel 250 mm bølgeskive. Caliper: 1-stemplet
- Fjæring, front
- 41 mm invertert gaffel med trinnløs justerbar returdemping og fjærforspenning
- Fjæring, bak
- Horisontal Back-link med justerbar returdemping og fjærforspenning
Ramme, mål og vekt
- Rammetype
- Trellis, høy strekkfast stål
- Forsprang
- 110 mm
- Fjæringsvei foran
- 120 mm
- Fjæringsvei bak
- 140 mm
- Dekk, front
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Dekk, bak
- 180/55ZR17M/C (73W)
- Styrevinkel V/H
- 33° / 33°
- L x B x H
- 2,070 x 825 x 1,080 mm
- Akselavstand
- 1,455 mm
- Bakkeklaring
- 145 mm
- Drivstoffkapasitet
- 17 liter
- Setehøyde
- 820 mm
- Kjøreklar vekt
- 212 kg