Kawasaki vendte tilbake til røttene til Z-merket, og valgte det ikoniske “Fireball”-designet til den originale Z1 for 50-årsjubileumsutgaven av retrosportmodellen Z650RS.
En spesiell lakkeringsprosess ble utviklet spesielt for disse modellene.
Candy-fargene påføres lagvis for å få frem en dyp, blank tekstur som forsterker den iboende skjønnheten til disse maskinene.
I likhet med standardmodellen kombinerer 50-årsjubileumsutgaven Z650RS retro stil med moderne sports teknologi.
Markant klassisk stil som rund LED frontlykt og klassisk instrumentpanel, samt ramme og fargevalg inspirert av 70-tallets klassikere.
Med to-sylindret motor og retro linjer vil Kawasaki Z650RS imponere motorsyklister med RETROVOLUTION spirit.
Maksimal effekt:50.2 kW {68 HK} / 8,000 rpm
Slagvolum:649 cm³
Mer info på Kawasaki sin side, klikk her.

Lett Trellis Ramme
En viktig brikke i Z650RS’ lave vekt (som du virkelig merker når du løfter den fra sidestøtten) er den innovative trellis rammen som veier kun 13.5 kg,

Avslappet kjørestilling
Bredt og relativt lavt styre gir føreren en avslappet og komfortabel kjørestilling, samt god kontroll over sykkelen, både i bytrafikk og på landevei.
.001.jpg)
Horisontal Backlink Støtdemper

Klassiske runde instrument med Multi-Funksjon LCD
Speedometer og turteller i analog stil, komplettert av multifunksjon LCD skjerm balanserer retro look med moderne funksjonalitet.

Moderne Retro Stil
Som Kawasaki’s retro sport Z900RS, har Z650RS et tidløst klassisk utseende. En mellomstor modell med lett og kjøre-vennlig karakter. Med rene og tradisjonelle linjer kombinert med moderne teknikk og design er Z650RS en klassiker for hverdags bruk.

Parallell-Twin Motor
Optimalisert for blandet kjøring, er den spennende Parallell Twin motoren responsiv, sterk i mellom-register og bensin-gjerrig. Med fullt gasspådrag vil føreren oppleve en smooth men kraftfull motorkarakter i en kontrollerbar og inspirerende motor.
.001.jpg)
Støpte hjul med eike-stil
Originale støpte felger som på Z900RS med flate eiker designet for å likne klassiske eike-felger. Med Kawasaki’s avanserte analyse teknologi gir hjulene en god balanse mellom lett vekt, gode kjøreegenskaper og stilig retro utseende.
.003.jpg)
Bremser
Doble ø300 mm front skiver og ø220 mm skive bak gir svært god bremseeffekt. Runde skiver understreker sykkelens retro stil.
Teknisk
Motor
- Motortype
- Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin
- Slagvolum
- 649 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 83 x 60 mm
- Kompresjonsforhold
- 10.8:1
- Ventilsystem
- DOHC, 8 ventiler
- Drivstoffsystem
- Innsprøytning: Ø 36 mm x 2 med doble gasspjeld
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, semi-tørr sump
Ytelse og overføring
- Maksimal effekt
- 50.2 kW {68 HK} / 8,000 rpm
- Maksimalt dreiemoment
- 64 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 rpm
- Drivstofforbruk
- 4.3 l/100 km
- CO2 Utslipp
- 107 g/km
- Bensinforbruk 35 kW kit
- 4.5 l/100 km
- CO2 utslipp 35 kW kit
- 107 g/km
- Girkasse
- 6-trinns
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 2.095 (88/42)
- Utveksling 1.gir
- 2.438 (39/16)
- Utveksling 2.gir
- 1.714 (36/21)
- Utveksling 3.gir
- 1.333 (32/24)
- Utveksling 4.gir
- 1.111 (30/27)
- Utveksling 5.gir
- 0.966 (28/29)
- Utveksling 6.gir
- 0.852 (23/27)
- Clutch
- Våt multi-disk, manuell
Bremser og fjæring
- Bremser, front
- Doble semi-flytende 300 mm skiver. Caliper: 2-stemplet
- Bremser, bak
- Singel 220 mm skive. Caliper: 1-stemplet
- Fjæring, front
- 41 mm teleskopgaffel
- Fjæring, bak
- Horisontal Back-link med justerbar fjærforspenning
Ramme, mål og vekt
- Rammetype
- Trellis, høy strekkfast stål
- Forsprang
- 100 mm
- Fjæringsvei foran
- 125 mm
- Fjæringsvei bak
- 130 mm
- Dekk, front
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Dekk, bak
- 160/60ZR17M/C (69W)
- L x B x H
- 2,065 x 800 x 1,115 mm
- Akselavstand
- 1,405 mm
- Bakkeklaring
- 125 mm
- Drivstoffkapasitet
- 12 liter
- Setehøyde
- 820 mm
- Kjøreklar vekt
- 187 kg