Som W800 STREET og W800 CAFE, har W800 stor appell til en bred gruppe motorsyklister. En letthåndterlig sykkel bygget av høyt kvalifiserte og erfarne fagarbeidere (kodawari).
Blant de tre moderniserte retro modellene er W800 den som i utseende og følelse er mest tro mot den originale W fra 60-tallet.
Maksimal effekt: 35 kW {48 HK} / 6,000 rpm
Slagvolum: 773 cm³
Mer info på Kawasaki sin side, klikk her.
Ikonisk 773 cm3 Vertikal Twin Motor
Lang-slag motor tunet for kraft og moment i lavt og middels turtallsregister. Du føler virkelig at du kjører en Vertikal Twin Motor. Bensin innsprøytning sikrer myk gassrespons, god drivstofføkonomi og problemfritt vedlikehold.
Klassisk baklykt
Klassisk baklykt og blanke skjermer.
Tradisjonelle instrumenter
Separat speedometer og turteller i analog stil i kombinasjon med en enkel LCD skjerm og et komplett sett av indikator lamper.
Klassisk chrome eksosanlegg
To chrome eksospotter som er vel avstemt for å gi en dyp og kraftig lyd av en klassisk 360 graders twin motorkonstruksjon.
Oppgradert fjæring
Kraftig forgaffel med stivere fjærer, kraftigere styrestem og oppgraderte støtdempere bak, komplementerer kjøreegenskapene i den nye stive rammen.
Klassisk oppreist kjørestilling
W800 Street’s klassiske styre gir føreren en avslappet oppreist sittestilling. En kjøreposisjon som minner om 60-tallets W1
Lav-profil sete
Langt lav-profil tuck & roll sete har rikelig med plass for W800 Street´s fører og passasjer. Urethane skum som i salens fremmere del er formet slik at føreren enkelt når bakken med begge ben.
Rund LED frontlykt
En god blanding av retro og moderne design i den 170 mm store LED frontlykten. 6 LED lyskilder kaster en hvit, skarp lyskilde over en natt-svart vei, og sikrer god sikt fremover. Det er fire lyskilder for nærlys og to ekstra for fjernlys som til sammen gir lykten et preg av retro stil. Detaljer som convex glass og chrome lyktering understreker høy kvalitet og klassisk design.
Eikehjul foran og bak
Klassiske blanke eikehjul foran og bak. Gode bremseegenskaper er sikret med stor 320 mm skive foran og 270 mm skive bak.
Nydelig klassisk bensintank
Bensintanken i nydelig klassisk design fremhever sykkelens retro linjer.