Først i klassen med rullekam – Disse er de første utenbordsmotorer i klassen som har rullelagre på kam-akselens vippearmer. Dette gir vesentlig lavere friksjon i driften av ventilene.
Offset veivaksel – Veivakselen plassert litt utenfor sentrum av sylinderen reduserer sidetrykk mot sylinderveggen hvor stempelet beveger seg opp og ned i sylinderen. Resultatet er jevnere stempelbevegelse, noe som forbedrer driftseffektiviteten.
Suzuki Lean Burn Control System – Dette intelligente drivstoffstyrings-systemet “spår” drivstoffbehovet ved å overvåke motorens ytelse og drifts-forhold ved å gi magrere drivstoffblanding til motoren. Resultatet er bemerkelsesverdig forbedringer i drivstoff-økonomien.
Enkel snorstart – Innsprøytningssystemet gir lettere start, men Suzuki går et skritt videre ved hjelp av en meget lett snorstart som krever mindre trekkstyrke. Denne starteren gjør den utrolig enkelt for enhver å håndtere påhengsmotoren fordi motoren starter raskere og lettere.
Direkte luftinntak og motordekselventilasjon – En ny motordekseldesign gir direkte inntakssystem med en jevnere, kjøligere luftstrøm som øker motorens effektivitet. Dette, sammen med et nyutviklet luftfilter gir høyere effekt. Svinghjulet hjelper til å ventilere varm luft ut, og bidrar til å redusere temperaturen inne i motordekselet.
Effekt (HK) | 30 |
Effekt (kW) | 22,1 |
Anbefalt turtall | 5300 – 6300 O/Min |
Sylindre | Inline 3 |
Slagvolum (ccm) | 490 cc |
Standard propell | 12 |
Stammelengde | S: 381 mm / L: 508 mm |
Vekt (kg) | S: 62 / L: 63 |
Motortype | 4-takt |