2023 Ninja 650 har nå fått KTRC, Kawasaki Traction Control med to valgbare modus samt mulighet å skru systemet av.
Motor forbedringer bidrar til et renere utslipp.
Med Trellis ramme, to-sylindret væskekjølt motor, lav setehøyde og utpreget Ninja-personlighet dekker den nye Ninja 650 med sitt stilfulle og praktiske design behovet til det voksende Europeiske
publikum.
Ninja 650 tilbyr sportslig ytelse, god komfort og appellerer både til ferske og mer erfarene motorsyklister enten behovet er daglig bykjøring eller en sportslig tur på landeveien.
Kan leveres som A2.
Maksimal effekt: 50.2 kW {68 HK} / 8,000 rpm
Slagvolum: 649 cm³
Mer info på Kawasaki sin side, klikk her.

KTRC (Kawasaki TRaction Control)
Kawasakis avanserte Traction Control gir både forbedret prestasjon ved sportslig kjøring og trygghet når du kjører på dårligere underlag. To valgbare moduser tilbyr gradvis større assistanse som passer kjøresituasjonen og førerens preferanser. Systemet går også å slå av. På A2 modellen (35 kW) kan du velge mellom av og på.

TFT fargeskjerm
Det nye digitale TFT farge instrumentet gir Ninjaens cockpit en high-tech, kvalitets oppgradering. Det nye instrumentet tilbyr mange flere funksjoner enn de tradisjonelle instrumentpanelene.

Bedre vindskjerm
Vindskjermen følger kåpens profil for bedre vindbeskyttelse og et mer sporty utseende.

Bedre Passasjer Comfort
Passasjer setet med tykkere urethane polstring (ca. 5 mm tykkere på midten og 10 mm tykkere på sidene) gir en kraftig forbedret passasjer comfort.

Smartphone oppkobling
En Bluetooth chip innebygget i instrumentet gir føreren mulighet til å koble smartphone trådløst til motorsykkelen. Appen “RIDEOLOGY THE APP,” gir tilgang til mange av instrumentets funksjoner på telefonen.
.001.jpg)
LED frontlykter
Med nye LED-frontlykter får nye Ninja 650 nå bedre lysstyrke, både nær- og fjernlys.

Nye dekk – Lettere handling
Nye Dunlop Sportmax Roadsport 2 dekk bidrar til en lettere handleing.
.002.jpg)
Oppgradert Ninja utseende
Det nye og oppgraderte utseendet til Ninja 650 fremhever et stadig mer elegant og sportslig design, og en enda sterkere Ninja-look.
Motor
- Motortype
- Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin
- Slagvolum
- 649 cm³
- Slagvolum
- 649 cm³
- Størrelse x slagdybde
- 83 x 60 mm
- Kompresjonsforhold
- 10.8:1
- Ventilsystem
- DOHC, 8 ventiler
- Drivstoffsystem
- Innsprøytning: Ø 36 mm x 2 med doble gasspjeld
- Startsystem
- Elektrisk
- Smøring
- Tvunget smøring, semi-tørr sump
Ytelse & overføring
- Maksimal effekt
- 50.2 kW {68 HK} / 8,000 rpm
- Maksimalt dreiemoment
- 64 N•m {6.5 kgf•m} / 6,700 rpm
- CO2 Utslipp
- 107 g/km
- Bensinforbruk 35 kW kit
- 4.5 l/100 km
- CO2 utslipp 35 kW kit
- 107 g/km
- Girkasse
- 6-trinns
- Sluttutveksling
- Forseglet kjede
- Primærutveksling
- 2.095 (88/42)
- Utveksling 1.gir
- 2.438 (39/16)
- Utveksling 2.gir
- 1.714 (36/21)
- Utveksling 3.gir
- 1.333 (32/24)
- Utveksling 4.gir
- 1.111 (30/27)
- Utveksling 5.gir
- 0.966 (28/29)
- Utveksling 6.gir
- 0.852 (23/27)
- Sluttutveksling
- 3.067 (46/15)
- Clutch
- Våt multi-disk, manuell
Bremser & fjæring
- Bremser, front
- Doble semi-flytende 300 mm bølgeskiver. Caliper: 2-stemplet
- Bremser, bak
- Singel 220 mm bølgeskive. Caliper: 1-stempel
- Fjæring, front
- 41 mm teleskopgaffel
- Fjæring, bak
- Horisontal Back-link med justerbar fjærforspenning
Ramme, mål og vekt
- Rammetype
- Trellis, høy strekkfast stål
- Forsprang
- 100 mm
- Fjæringsvei foran
- 125 mm
- Fjæringsvei bak
- 130 mm
- Dekk, front
- 120/70ZR17M/C (58W)
- Dekk, bak
- 160/60ZR17M/C (69W)
- Dekk, bak
- 160/60ZR17M/C (69W)
- L x B x H
- 2,055 x 740 x 1,145 mm
- Akselavstand
- 1,410 mm
- Bakkeklaring
- 130 mm
- Drivstoffkapasitet
- 15 liter
- Setehøyde
- 790 mm
- Kjøreklar vekt
- 193 kg