Den har en 399 cc, 4-takts parallell twin motor med en perfekt balanse mellom ytelse og kontrollbarhet.
Ninja 400 er slående vakker med sitt moderne og aggressive utseende.
Den har lav vekt og er svært lettkjørt, og den gir en avslappet lett foroverlent sittestilling.
Dette er en ekstremt spennende A2 sykkel.
Maksimal effekt 33.4 kW {45 HK} / 10,000 rpm
Slagvolum 399 cm³
Mer info på Kawasaki sin side, klikk her.

LED frontlykter
LED lys i front gir et moderne preg og bidrar til Ninja 400 skarpe utseende samtidig som den får en bedre lysstyrke, både nær- og fjernlys.

Sterk og lettkjørt 4-takts parallell twin
Ninja 400 har en 399 cc motor med en perfekt balanse mellom ytelse og kontrollbarhet. Motoren gir økt ytelse i hele registeret sammenlignet med forgjengeren. Jevn og forutsigbar respons bidrar til en lettstyrt motorkarakter. Takket være sin effektive design har den kompakte, lette motoren en størrelse på nivå med 250cc-motorer.

Multifunksjons LCD-skjerm og girindikator
Ninja 400 er utstyrt med en stor analog turteller med varsellamper på den ene siden, en girindikator og en multifunksjons LCD-skjerm på den andre.

310 mm bremseskive og ABS-enhet fra Nissin
310 mm bølget semi-flytende skive for lett doserbar bremsekraft. Ninja 400 kommer i tillegg med en ny bremsesylinder, to-stemplet kalipere og den nyeste ABS-enheten fra Nissin.
.001.jpg)
Behagelig og sportslig kjørestilling
Høyere styre og fotpinner plassert lenger frem gir føreren god kontroll og samtidig en behagelig kjørestilling.

Lav setehøyde
Slankt design på enden av motoren og setehøyde på 78,5 cm gjør det lett for føreren å nå ned til bakken med føttene.
.001.jpg)
Skarp Ninja Styling
Ninja 400 har et moderne design inspirert av Ninja H2. Racing kåpen vekker oppsikt og gir et inntrykk av en større motorsykkel. Design, passform og finish som kan sammenlignes med sykler i 1000 cc segmentet.

Trellis ramme
Ninja 400 har en Trellis ramme som er basert på Ninja H2. Rammen er optimalisert for å sikre perfekt stivhet samtidig som en lav vekt. Motoren brukes som en del av konstruksjonen og rammedesignet bidrar til sykkelens lave vekt.
TEKNISK SPESIFIKASJON
Motor
- Motortype Væskekjølt, 4-takts Parallell Twin
- Slagvolum 399 cm³
- Størrelse x slagdybde 70 x 51.8 mm
- Kompresjonsforhold 11.5:1
- Ventilsystem DOHC, 8 ventiler
- Drivstoffsystem Innsprøytning: Ø 32 mm x 2
- Startsystem Elektrisk
- Smøring Tvunget smøring, våt sump
Ytelse & overføring
- Maksimal effekt 33.4 kW {45 HK} / 10,000 rpm
- Maksimalt dreiemoment 37 N•m {3.8 kgf•m} / 8,000 rpm
- CO2 Utslipp 91 g/km
- Girkasse 6-trinns
- Sluttutveksling Forseglet kjede
- Primærutveksling 2.219 (71/32)
- Utveksling 1.gir 2.929 (41/14)
- Utveksling 2.gir 2.056 (37/18)
- Utveksling 3.gir 1.619 (34/21)
- Utveksling 4.gir 1.333 (32/24)
- Utveksling 5.gir 1.154 (30/26)
- Utveksling 6.gir 1.037 (28/27)
- Sluttutveksling 2.929 (41/14)
- Clutch Våt multi-disk, manuell
Bremser & fjæring
- Bremser, front Singel semi-flytende 310 mm bølget skive. Caliper: Singel 2-stemplet
- Bremser, bak Singel 220 mm bølget skive. Caliper: Singel 2-stemplet
- Fjæring, front 41 mm teleskopgaffel
- Fjæring, bak Bunn-link Uni-Trak, trykksatt demper med justerbar fjær-forspenning
Ramme, mål og vekt
- Rammetype Trellis, høy strekkfast stål
- Forsprang 92 mm
- Fjæringsvei foran 120 mm
- Fjæringsvei bak 130 mm
- Dekk, front 110/70R17 M/C 54H
- Dekk, bak 150/60R17 M/C 66H
- Dekk, bak 150/60R17 M/C 66H
- L x B x H 1,990 x 710 x 1,120 mm
- Akselavstand 1,370 mm
- Bakkeklaring 140 mm
- Drivstoffkapasitet 14 liter
- Setehøyde 785 mm
- Kjøreklar vekt 168 kg